Späť

V rámci ENGIE ECO školy 2017 sme opäť podporili 4 školy

15.05.2017   |   #Aktuality #Podporujeme

Bratislava, 2. 5. 2017


ENGIE Services, v rámci projektu ENGIE ECO školy, ktorý po prvýkrát zrealizovala v roku 2015, podporila tento rok 4 školy na západnom Slovensku. Spolu s takmer stovkou žiakov z vybraných piatych a šiestych ročníkov, ako aj s dobrovoľníkmi z radov zamestnancov, vysadili v apríli na školských dvoroch stromy, kríky a zeleň. Žiaci sa navyše zapojili do interaktívnych prednášok, ktoré pripravili zamestnanci ENGIE Services a následne navštívili miestne kotolne, kde si mohli názorne prezrieť technológie slúžiace na výrobu tepla.

Projekt zameraný na podporu vzdelávania v oblasti environmentalistiky ENGIE ECO školy bol prvýkrát spustený na jeseň v roku 2015. Tešil sa veľkému úspechu a záujmu tak zo strany žiakov, ako aj  zamestnancov ENGIE Services, ktorí sa ho zúčastnili. Spoločnosť podporila 5 základných škôl  v mestách, v ktorých prevádzkuje svoje tepelné hospodárstva – Pezinok, Senica, Malacky a bratislavské mestské časti Vrakuňa a Rača. Celkovo sa do projektu zapojilo viac ako 120 detí.
Ak je niečo spoločensky prospešné a dobré, je potrebné v tom pokračovať, a preto sa ENGIE Services aj tento rok rozhodla podporiť rovnaké školy v Pezinku, Malackách, Senici a v Rači. Do projektu bolo zapojených takmer 100 žiakov piatych a šiestych ročníkov a 30 dobrovoľníkov z radov zamestnancov ENGIE Services. 

Program pripravený pre školy bol opäť pestrý a zaujímavý a v apríli sa žiaci týchto štyroch škôl rozhodne nenudili. Projekt bol rozdelený na tri časti. Prvou časťou bola prednáška, v rámci ktorej sa zamestnanci ENGIE Services snažili hravou formou priblížiť deťom spôsob výroby a distribúcie tepla a teplej vody, svet energie a jej efektívne a hospodárne využívanie.  

„Túto časť sme absolvovali v prvej polovici mesiaca apríl. Ja som pripravoval prednášku pre deti v Pezinku. Bol som milo prekvapený, aké aktívne deti boli, ako spolupracovali a mali veľmi dobré otázky a postrehy. Som rád, že som sa mohol tohto projektu zúčastniť, pretože si uvedomujem, že o tom, ako sa bude svet z pohľadu využívania energií v budúcnosti meniť, budú rozhodovať aj tieto deti,“ hovorí  František Sás, riaditeľ úseku energetického kontrolingu a podporných činností ENGIE Services.  

Druhou časťou projektu, ktorá prebehla v tých istých termínoch ako prednášky, bola návšteva kotolne. Každá škola absolvovala exkurziu vo svojom meste. V rámci návštevy kotolne zamestnanci ENGIE Services ukázali deťom kde, ako a prostredníctvom akých technológií vzniká teplo, ktoré následne prichádza prostredníctvom rozvodov do ich domovov.

„Sprevádzal som deti v našej zmodernizovanej kotolni na sídlisku Sever v Pezinku, kde som mal možnosť názorne im ukázať a vysvetliť, ako funguje výroba tepla, ako sa technológie v čase menia a ako možno bude vyzerať budúcnosť v tejto oblasti. Potešilo ma, že deti majú záujem učiť sa a spoznávať nové veci, čo bude určite v budúcnosti prínosom nielen pre nich samotných, ale aj pre oblasť, ktorej sa budú neskôr v rámci svojej profesii venovať,“ hovorí  Ľubomír Poór, vedúci odboru výroby tepla v Pezinku.  

Poslednú časť projektu, tú najaktívnejšiu v exteriéri, venovanú výsadbe zelene, naplánovala ENGIE Services na druhú polovicu apríla. Touto formou chce deťom prakticky ukázať, aká je zeleň pre život nás všetkých dôležitá, aktívne ich zapojiť do jej tvorby a zároveň podporiť tímového ducha. V Senici a v Rači žiaci spolu s dobrovoľníkmi z radov zamestnancov ENGIE Services vysadili na školskom dvore ovocné stromy. V Pezinku boli pred vchodom do školy osadené nové lavičky, veľké kvetináče a vysadené okrasné kríky a zeleň. Na Štúrovej ulici v Malackách žiaci pred školou vysadili viac ako 80 okrasných kríkov.

 „Projekty podobného charakteru majú obrovský spoločenský zmysel a pridanú hodnotu pre zúčastnených dobrovoľníkov – kolegov z našej spoločnosti, ako aj samotných žiakov. Aj vďaka takýmto aktivitám vieme deťom priblížiť pomerne zložitý svet energií, ich význam, fungovanie a budúcnosť, ktorá nás v spojitosti s ich efektívnym a hospodárnym využívaním čaká. Je dôležité deti vzdelávať v oblasti ochrany životného prostredia, podporiť ich zvedavosť, aktivitu, pohyb na čerstvom vzduchu a aj takto ich vytrhnúť z virtuálnej reality, v ktorej často trávia celé hodiny a podporiť ich ochotu pomáhať iným a vlastnou prácou skrášľovať prostredie, v ktorom žijú,“ uzatvára František Sás. 

Späť